måndag 2 mars 2009

UPDATE BABY

tio dagar sedan sist. blame it on the fjällen. sjukt kul vecka. bästa åkningen någonsin i mitt liv. puder varje - jag menar verkligen varje, dag. två dagar i ramundberget bland stockholmare som var lika intelligenta som sid i ice age och som inte kunde och inte ens försökte hålla koll på sina stavar. arroganta jävla basilusker som förstörde min bräda med x antal repor. grr. träffade lisa där. hon är snäll. sedan en dag i funäsdalsberget. där var det skogsåkning mellan gran och tall - inte lika kul som fjällbjörkar som är skitlätta att sicksacka sig fram igenom. dessutom fanns det ju inte så många nedfarter där. fast det var skoj ändå. skitmycket snö, så när man kom opp på toppen och klev av liften var det ett stup någon meter ifrån "liftavfarten". snön var lika hög som staketet. sjukt läskigt.
tre dagar i tänndalen. lovely. helt underbart. orörd snö i skogen och råskoj. åh. perfekt avslut på säsongen. :c mh för nu är den slut för oss. för surprise allihop. på torsdag åker vi till bergen. vi har hittat boende i ett kollektiv. ska bo med tre andra personer, två tjejer från norge och en man från somalia tror jag det var, som har bott i sverige i tretton år och kan flytande svenska. ska bli spännande. vi har inget jobb eller så, det ska vi söka när vi kommer fram eftersom vi vill fixa tillfälligt norskt personnummer och öppna nya konton innan, så det går smidigare. så vi kommer fram till bergen på morgonen på fredag. fan vad kul : )
sedan har jag ju fyllt år också. tjugo hela jordsnurrrr. hit men inte längre. för det är så det känns! fick skitfina presenter. tummen opp. fast mamma var rätt ledsen, för en hmpåse med underkläder, smink och massa annat av ett värde på 700 kr försvann när vi var på stan. skulle fått det i present, men vi tappade den eller så blev den snodd när vi ställde ifrån oss den när vi skulle äta eller liknande.. har ringt runt till alla affärer och till hittegods men personen som hittade den eller tog den har inget vanligt samvete och är dum i huvet. så det kan gå..

2 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

Låter som att ni haft det toppen! & grattis i efterskott :) Hörde något om bowling på onsdag. Låter ypperligt tycker jag.

Anonym sa...

låter kul :)

jaa det är jag och min syster som gjort smyckena :D