onsdag 11 mars 2009

bergen dag sex

jag vet inte om ni där hemma kan förstå hur svårt det är att fatta vad de säger här. det liknar verkligen mer danska än norska. helt otroligt. jag trodde inte språket skulle vara något problem alls, men nu är det det som jag fruktar mest. först ut på plan att testa sina bergen-norska skills är hannes. om några minuter sitter han på en arbetsintervju. nyss fick jag ett samtal, från någon tjej, kan hon hetat linde?! hon sa massa saker och jag snappade opp kanske 30% av allt. om jag fattade rätt så ringde hon angående jobb i "barnehage", alltså på dagis. på fredag ska jag till ett ställe på bryggen på intervju. det jobbiga är bara att det är en typ vikarietjänst, så man inte vet hur mycket man får jobba. jobbigt att de hörde av sig först, eftersom jag gärna skulle vilja ha en heltidstjänst först och sedan jobba strötimmar på dagis när jag kan. men en intervju kan man ju inte tacka nej till. hur gärna man än vill. haha. kan det inte bara vara som i viken och gryt; alla vet redan vem man är och det finns inget annat alternativ än att just jag kommer och jobbar, eftersom det är så ont om folk, så man skiter i intervjuerna. åh. jaja. hannes ska på sin andra intervju på fredag, angående ett säljarjobb på en tidning. jag vill höra av från lapplisorna! sjukt nyfiken.
tänkte fota badrum, dusch och kök snart. slänger opp bilderna här lite senare.
later!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha! man måste ha vit-sås med muskot i. :) hoppas ni får det bra i norge iallafall.

Anonym sa...

Ingen ordlista idag ?! :c

jag måste ju lära mig norska nu så att jag kan hjälpa dig sen och förstå vad dom säger.