måndag 23 mars 2009

bergen dag arton

yey! idag har jag jobbat, 7.30 - 15.00. ska jobba så imorn och på onsdag också, sedan ska jag jobba 15.45 - 21.00 på söndag. yep ni såg rätt, ica har öppet på söndagar, och då ska det tydligen vara asstressigt att jobba, eftersom typ inga andra har öppet. tonje (tror jag att hon hette..), en jättesnäll tjej jag jobbat med idag, berättade att de drar in hälften av alla intekter på söndagarna. oh boy. och norskan är skitsvår när det gäller kunder. jag har nog inte fattat vad någon säger, första gången när de har frågat mig. de får ta om frågan typ tre gånger och köra lite scharader. men det är ju bara skoj. hehe.
har inte vågat fråga hur mycket jag tjänar än.. men tydligen är minsta lönen 118 NOK/h, vilket motsvarar runt 147 svenska. göttgött. sedan har jag ju turen att de ofta har öppet till 24 och att de har öppet hela helgerna, så då är det tydligen ett riktigt härligt obtillägg, jag tyckte tonje pratade om 80 NOK+ som mest. härligt.. men jag får ju tyvärr inte jobba heltid. men jag tjänar ju mer på deltiden här än 75% tjänsten jag tackade nej till hemma. det värsta är bara att det här inte är hemma.

dagens ordlista består av svåra ord jag stött på under dagen som kassör..:
lighter [lrrajjtörr] - tändare
fyrstikkesker - tändsticksask
röyk - cigaretter

dagens ord:
tåballe - främre fotdyna

Inga kommentarer: