onsdag 11 mars 2009

bergen dag 6 forts.

äntligen kommer bilder på resten av hybeln, de rum vi delar med de andra.
duschrum, och miriams grejer, tror jag..

andra sidan av duschrummet, med en tvättmaskin vars centrifug är SJUK. jag ska spela in den någon gång så ni får höra. det är inte klokt. hela huset skakar.

köket. ne, det är ingen illusion. det är skitlitet.


toaletten, handfatet. och en tvål jag fick av jordens sötaste vendela på min födelsedag hehe.

tronen själv. synd bara att man inte är giraff och kan kolla på utsikten medans man utför sina behov.

korridoren. vi bor i dörren precis till vänster, sedan bor rosa, omar och miriam i ordning. toaletten är bredvid fotografen hannes till höger, köket är det ni ser med våran stora spis,, och duschrummet ligger mittemot omars rum. bra grannar. det är nästan bara miriam som lagar mat och omar som duschar. så det blir aldrig kö till nånting.
för övrigt är nog detta den första dagen jag gillar bergen. kanske för att solen sken och vi gick en promenad bland jättefina små hus där det växte massa grönt. sen var det runt 12 grader idag. VÅR. komkom.
är fortfarande sjuk. det trodde ni inte va! nu börjar en köttel i halsen svullna och jag har ett konstant skitont tryck i mitt högeröra. tyvärr hjälper inte förkylningshonungen jag fick av carro och sanna heller. men den är skitstark. börjar gråta såfort jag höjer muggen med te för att föra mot munnen. för övrigt satte jag opp bilder på våran garderob idag. men tejpen suger. så de tyngsta bilderna trillar ner. gissa vilken som trillade först! JO, den på stampe såklart. eftersom han är lite sådär rund om baken eller hur man ska uttrycka sig..
här kommer en bild på oss.

och juste, vi hittade jordens största chipspåse idag. ett halvt kilo lättsaltade chips! haha. gott.
det gick bra för hannes på intervjun förresten. men han vill inte ha jobbet. eller vi får se hur det blir.
puss, vi hörs. jag saknar er där hemma.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Saknar er också.

Anonym sa...

aa och nu kommer du sakna oss ännu mer när jag berättar att MARKUS Har kommit hem och att vi ikväll, jag, sanna, gustaf, jonte, olle, payan och viktor varit där och "kollat" på fotboll.. DU SAKNADES! <3

Anonym sa...

shitpomme käket va litet du :) idag ska jag till sälen, vi hörs på skype nästa vecla för då är jag massa ledig;) puss, bästis.

Anonym sa...

idag så stängde jag inte av musiken! det blir nog lite Bergen över den låten för mig också. haha