torsdag 19 mars 2009

bergen dag fjorton




idag var vi oppe på flöyen och kollade på utsikten över bergen. solen sken och det var skitvarmt att gå, men när vi kom opp blåste det och vi tog på oss massa tröjor. mysigt var det. vi bor en bit ovanför pölen till damm till vänster i bild.
sedan lämnade jag ut lite cvn igen. imorn ska jag på någon slags intervju på ica. yes!
för övrigt har vi fått våra d-nummer idag! YES. nu har vi nya mobilnummer, men jag kan inte byta än eftersom mitt svenska mobilnummer står på mina cvn. hannes och jonathan är smarta och hade med sig två mobiler. har bett mamma och pappa att skicka en mobil om det går.
hannes ska på sin tredje intervju imorn. vi matchar våra intervjudagar. han ska angående en matbutik han med, rema 1000. jag gillar ica bättre. känns som man är hemma.
pratade med isaksson förut. hon ska visst öppna eget. sjukt kul för henne. känns som vi är vuxna nu. hmm..
dagens ordlista:
spörre - fråga
sulten - hungrig
tåpelig - fånig
dagens ord:
strutteskjört - vid kjol

Inga kommentarer: