måndag 30 mars 2009

bergen dag tjugofem

efter att ha läst icas 43-sidor långa personalhandbok måste jag säga att jag aldrig förr uppskattat en innehållsförteckning så mycket. ja eftersom den inte innehöll någon sådan satt jag och läste igenom 29 sidor om vad ica är, pension, permision vid adoption, permision vid övertagelse av fosterbarn och att sjukskriva sig, 12 sidor upprepning och 2 "bra-saker-att-veta-sidor". hade den haft en innehållsförteckning hade jag kunnat skippa de första 29 sidorna och hoppat direkt till de två sista och på så sätt somnat runt en timma tidigare.

de bra sidorna lärde mig att jag får 84 NOK i ob på söndagar och 21 NOK efter 21.00 på vardagar, 42 NOK i ob på lördagar efter 13.00 och 84 NOK efter 16.00. det var det jag tyckte vad viktigt att veta i alla fall.

ska iväg och jobba om en timma. stänger ikväll med. då blir man riktigt sliten kan jag lova, men imorn är jag ledig hela dagen.

later!

1 kommentar:

carrrrrrro sa...

BRa att du är ledig imorrn! då kan vi skypea :D:D:D:D:D