lördag 14 mars 2009

bergen dag nio

om ni någon gång får möjligheten så köp norskt nässpray. helt otroligt bra och inte alls som ett svenskt. sprayhalsen är liksom dubbelt så lång, vilket innebär att ett spray är typ som 2-3 svenska, och som resulterade i att det liksom sprutade igenom min astäppta näsa och rätt ner i halsen och smakade skit. effektivt. nu kanske jag ska nämna att jag aldrig använder svenska nässpray, eftersom jag hatar att använda det. har ett cortisonspray dock, men det gör inte lika ont i näsan att få.
nog om min näsa.
idag var det fint väder, ända tills vi kom utanför dörren. men det hindrade inte oss från att gå till akvariet, till rimi och hem igen. det tog kanske två timmar, kanske mer. vid akvariet fanns ett minnesmonument till minne av alla häxor som brändes på bål där förr. jag vet inte hur man ska uttrycka det för att det inte ska låta fel, men det var liksom häftigt. sedan när vi skulle till kiwi och köpa mjölk möttes vi av en polisbil som flög fram genom staden, och så när vi kom närmre kiwi stod det en svart van med försatta fönster och fyra punkterade däck och en polisbil där. eftersom det var full rulle på trafiken blev det nästan stopp, men en polisman började leda om den. ganska spännande men vi vet inte vad som hade hänt. hörde sirener innan också så vi antar att det var en biljakt och att polisen hade slängt ut spikmatta framför bilen. i alla fall så hade de som satt i vanen förts bort redan när vi kom.

dagens ordlista:
romskip - rymdskepp (såg en byggnad som såg ut som ett sådant)
muldvarp - mullvad
tyv - tjuv

dagens ord:
snor - snöre. det gör ju att kolasnören blir kolasnor. lite roligt.

godnatt. hörs imorn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haru hittat kolasnöre än? :P