söndag 29 mars 2009

bergen dag tjugofyra

idag var första söndagen på jobbet för mig. oh my vad folk det var där! helt otroligt! stress, stress, stress. folk köade från allra längst inne i butiken till kassorna, varor låg överallt och kassan var överfull. fem timmar kändes som två. tonje pratade om att obn på söndagar var 80 NOK. hoppas det stämmer..

nu har jag över 40 sidor att läsa som kvällslektyr, för imorn ska jag prata med mange om fasta tider, och då tänkte jag att jag skulle ha hunnit läsa papprena jag fick,, men jag har inte börjat än.. så det är väl dags nu..

dagens ordlista:
skjört - kjol
kjole - klänning
myse - kisa (myse mot solen - kisa mot solen)

dagens ord är egentligen inte något ord, utan mer ett uttryck, eller ett sätt att säga en sak på, nämligen:
tie över halv två - tjugo i två.

later

3 kommentarer:

danne sa...

Hej. Jag saknar er. Ska fixa skype nån dag nu i veckan. Jobbade + skrev hemtenta hela förra veckan så jag hann inte fastän jag ville. Igår orkade jag inte fastän jag ville. Idag var det så fint väder att cykla i, eller det regnade eller snöade iaf inte. Ska greja det så snart jag hinner så jag får prata lite med er. Hej hej.

Tinalinatiny sa...

Jag gillar Norges klocka. Haha. Såå dumt.

matilda pettersson sa...

danne du har haft tjugofem dagar på dig nu. dags att sätta fart!
saknar er också. vi har sett bmxåkare här, finns nog en hel del sköna spots. hörs snart då hoppas jag. kram