tisdag 10 mars 2009

bergen dag fem




idag mår jag sämre än vad jag gjort sedan vi kom hit. jag förstår inte varför jag aldrig kan bli av med denna skitförkylning.. så idag har vi bara tagit en promenad. vi gick till NAV, arbetsförmedlingen, men såg att det var kö. så vi bestämde oss för att skriva in oss via internet istället. men så visade det sig att vi behöver det dära skit-d-numret till det också. hannes ska på jobbintervju imorn så vi gick förbi stället så han skulle hitta lättare när han väl ska dit. det låg bakom bryggen, i ett jättefint område. nere vid hamn vid bryggen låg det ett skitstort fartyg förresten. det var en olje/kemikalie tank vid namn sten frigg. nybyggd och allt. jag vet inte om det framgår så bra av bilden, men jämför med byggnaderna "bakom" och med båten framför den. 144 meter lång. alltså jag förstår inte ens varför de hade livbojar på den. de kan ju ändå inte dra någon över den dära stora sidan. sen hade de en katapultbåt där bak också. men den var ganska liten, om man jämför med fartyget, och jag antar att inte alla ombord skulle få plats i den. hehe. nerå. vi läste senare att det bara var 18 (!) besättningsmän, varav 16 filipinier hehheh. de brukar ju inte vara så stora.
nere vid bryggen säljer de fisk också. utanför fisketälten finns som lådor med levande fisk i. bland annat torsk, flundror och krabbor. skitsynd om dem!
nu måste jag vila. mår kasst.
later.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha du har inte sett många fartyg hör jag... USS Midway, där kan vi snacka stort. Sök på henne på google får du se. c: Hallå vad himla bajs med din förkylning! Funkar inte förkylningshonungen heller? :O PUSSSSSSSSSSSSSSS

Bok sa...

Midday är ingenting, mayflower, där snackar vi fartyg!

Bok sa...

*midway

Bok sa...

(skepp)

Anonym sa...

men du kan ju inte dra in skepp i den här diskussionen, det är stor skillnad på skepp och fartyg! USS midway slår alla och så poäng till mig för att jag har varit där och sett allt med egna ögon och till och med testat katapultstol :D

Anonym sa...

och BTW ! KOLLLAA: http://juryn.blogg.se/

SER NI VEM DOM RECENSEAT? trallalalalalalala :)