lördag 23 maj 2009

bergen dag sjuttioåtta

magnus
torstein
sverre och yngvill
jag och värdinnan, hon mer lyckad på bild än mig. hehe
torstein och sverre är fotogeniska begge to
emma och yngvill
magnus och tonje
john andré var pigg tror jag


jo gårdagen var händelserik, fast jag kan inte berätta allt här. får bli en liten sammanfattning..

men jag kan börja med att säga att det kom en ventelationsgubbe till jobbet som grävde fram två döda råttor under lite grejer vid ett rum intill kontoret. jag vet inte om ni förstår hur illa det luktade. haha. det var bara jag och tonje på jobb, och elisabeth kom lite senare. i alla fall väntade vi tills männen kom med att göra nånting åt råttorna, för vi hade ingen lust med det. så när sverre stiger in genom dörren kunde jag inte hålla mig utan skrek rätt ut i butiken "SVERRE DET LIGGER TVÅ DÖDA RÅTTOR PÅ KONTORET OCH LUKTAR!". nu vet halva norge var de inte ska handla.
efter att vi hade samlat oss lite gick vi ett gäng till bussen som går till laksevåg och till tonje. haha. tonje knuffade till mig och nickade bort mot två tjejer och en kille som typ alla låg på marken och skrek. john andré kastade sig över dem och vi andra tappade hakan och hajade ingenting. det visade sig att killen hade snott ena tjejens lommebok (plånbok).
i alla fall. tonje bodde så fint så jag är avundsjuk på henne. längtar tills man får egen lägenhet så man kan inreda och trixafixamixa. kvällen gick ut på samma sak för samtliga, nämligen att få höra sin favoritlåt. så vi sprang mellan ipodsen och bordet med geléshotsen stadigt i handen. åtminstone jag. alltså det där med stadigt. kul hade vi.
sen åkte vi taxi till "byn" och vi slog oss ner på pingvinen. tonje och jag ville dansa och började vår färd som slutade på ett ställe som ville ha 100 pistoler i inträde och när vi väl kom in var vi de enda på hela stället. alltså, det var inte tre, fyra stycken där, utan INGA. men vi bestämde oss för att göra det bästa av situationen och använde dansytan flitigt. i 10 minuter. för sedan tröttnade vi och gick tillbaka till pingvinen.
vid halv två , kanske två, kom hannes och mötte mig. sedan öppnade jag idag på jobbet. och jag mådde fint, men det visste väl alla att jag skulle göra. och jag var sjukt effektiv. mest för att jag inte skulle somna.. tror jag..

4 kommentarer:

Simon, Erlend and Sverre sa...

Matilda er en nazi-dj :)
Alle før høre ca 5 sekunder med musikk de liker pr sang med kings of leon eller jimi... så det så....

no lady gaga for me... og jeg trodde ikke det fantes en svenske som ikke har e-type, ace of base, roxette eller solid base på sin ipod...skamma seg magga....

peace out

jag drar til fjällan

Anonym sa...

Killen på bild 2 ser ut som jonathan birgersson fast med långt hår!/cornelia

matilda pettersson sa...

sverre; jeg må bare spörr - lady gaga?! og de to förste timmarna var det ju yngvills ONKELs(?!) ipod som satt i. hmpf!

skamma sig sverre sverrelito, för de att du liker scorpions!

haha, din råttjägare

matilda pettersson sa...

cornelia; HAHA JA nu ser jag... sjukt likt där.. men inte annars