måndag 25 maj 2009

bergen dag åttio

kan ni fatta att vi varit här i åttio dagar? vad har vi gjort medan phileas fogg rest jorden runt? jo, SLITIT och jobbat. jag har faktiskt tänkt på det på sistone, att vad länge man kan sova om man bara låter sig själv göra det. är det för att man jobbar kanske? don't no, don't wanna find out. men har man skoj på jobbet gör väl det ingenting.
igår söndag jobbade jag från 15.45-24.30. mycket folk, men inga varor. det kommer nog vara lite kaos på jobbet tills på onsdag när vi får nya varor..
kan väl inte säga mycket mer om dag åttio, förutom att jag småäter så mycket här i bergen. har blivit en jävel på ölkorvar sedan carro åkte, kan rekommendera wienerbang och whiskypinnen. fantastiskt goda. sedan har vi chokladen, den nya som har kommit med torkade jordgubbsbitar i är en riktig höjdare.
ne hörrni
jag längtar hem till mammas mat, FAST vi äter gott här också. ingenting kan ju slå mammas mat. bilden är en oldie, på mitt rum för jag saknar det.

1 kommentar:

carro sa...

åhh nu blev jag också sugen på wiskypinnen. Tänk dig wiskeypinnen och en stor fet campari på en klippa vid havet framåt kvällen när solen håller på o gå ner.... MHHHHHHHHHHHH

miss you! MEN det är den 25 MAJ idag matilda. SNART S O M M A R ! <3