måndag 25 maj 2009

bergen dag åttioen

jag undrar hur folk upplever en själv. det är ganska konstigt hur fort folk dömmer en. en kompis kompis blev förvånad när det visade sig att jag var snäll. jag dömmer sällan folk utan att jag lärt känna dem, men ofta blir jag förvånad över hur mycket konstigt folk det finns. särskilt över hur många som saknar sympati och empati och hur många som sätter sig själva före allt och alla andra. i och för sig tycker man väl olika också. de jag ser som sådana människor ser väl andra som helt andra. man sätter väl gränserna olika.
i alla fall tänker inte jag slösa mitt liv på att vara en surkärring eller en egoist. och jag tänker inte leva ett liv där pengar är allt. jag har ganska många krav på mitt eget liv egentligen.. men framförallt har jag två saker som jag bara måste göra innan jag dör, nämligen att
surfa vid costa ricas kust
och att åka snowboard i schweiziska, österrikiska, italienska, tyska eller franska alperna, helst alla, helst fleraflera gånger.
annars har jag ingen aning om vad jag ska göra när jag blir stor eller så. men det kommer väl.
later.

1 kommentar:

carro sa...

Jag har varit i Österrike två gånger och Italien en gång. Italenska alperna - Dolomiterna slår allt, det ska du satsa på. Det är mäktigt som wiskypinne!