lördag 30 maj 2009

bergen dag åttiosex




den här dagen har varit helt underbar. idag är en sådan dag som jag älskar bergen och tycker det är den finaste staden i världen.
jobbade tidigt först, och slutade 15. sen bar det av hem för att byta om till shorts, för det var och är sjukt varmt ute. riktig sommar nu. sedan gick vi till en park vid akvariet och grillade. mirjam kom efter en stund och vi skålade in sommaren med ett par öl och en finfin baileys. jag och hannes grillade grillspett med asgott marinerat kött, champinioner, charlottenlök, fetaost och sen en köttpölse på det. haha jag gillar inte korv. bara en tugga ibland. och dessa är verkligen saftiga,, hur de kan vara det vet jag inte riktigt..
nu ska jag sova, eftersom jag ska opp tidigt och öppna imorn. de andra är utanför och gör pannkakor till kvällsmat, så brandvarnaren börjar tjuta och hyresvärden kommer in med brandsläckare.
haha förresten, idag skulle jag baka bakeoffen för andra gången nånsin. det resulterade i att det flög runt ostskivor i hela varmluftsugnen. de smackade sig fast som tusan på väggarna och till och med i taket. fick stanna den fyra gånger och lägga tillbaka dem på sina platser. det var asskoj. tyckte jag i min ensamhet.
och juste, hannes och jonathan har köpt en drake. den lär ni nog få se av snart.. den är det bästa de köpt so far. innan hade walkietalkiesarna den äran, men de var visst bara roliga i någon vecka eller två. får se hur länge draken håller sig.

godnatt nu
hoppas på en lika awesome day imorrrrrrn
SLEEP TIGHT
don't let the bed bugs bite

1 kommentar:

carro sa...

jag är nyfiiiiiken matilda!!!