tisdag 26 maj 2009

bergen dag åttiotvå

omg vad gör jag. får skylla på bristen på annat att göra , kanske

hur gammal är du om fem år?
tjugefem år
vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
HANNES, tonje, magne, sverre
hur lång är du?
1 och 75
vilken är den senaste filmen du sett?
den hette dark christal och var typ miriams favorit film. den var tecknad och söt men inte mycket mer,,
vem ringde du senast?
sverre tror jag faktiskt, och det var i fredags
vem ringde dig senast?
hannes såklart
föredrar du att ringa eller skicka sms?
gäller det mamma så att ringa för hon är så sölig på sms. gäller det pappa så att ringa för han skickar bara frågetecken eller utropstecken på sms. i stort sätt. och gäller det danne så får jag så korta svar på sms så att jag måste säga ringa där också. ja oftast gillar jag nog att ringa bäst
är dina föräldrar gifta eller skilda?
gifta
när såg du senast din mamma?
det var den fjärde mars, för åttiotre dagar sedan
vilken ögonfärg har du?
jag vet faktiskt inte, jag har aldrig lyckats ta reda på det.. det går inte att sätta namn på färgen tror jag..
när vaknade du i dag?
nio gick jag opp i alla fall
vilken är din favoritjulsång?
jag har ingen , eller ingen som ploppar opp i huvet nu i slutet av maj i alla fall
vilken är din favoritplats?
platsER. ekön, sandvikebergen och majeldsvägen 15. och sist men inte minst ullån i åre
vilken plats föredrar du minst?
scouthemmet i biel. haha nerå
var tror du att du befinner dig om tio år?
helst i åre eller alperna
vad skrämde dig om natten som barn?
danne när han berättade att det fanns insekter i sängen. fast jag har förstått på senare år att han menade kvalster.
vad fick dig verkligen att skratta senast?
det var när hannes berättade att det finns en som heter björnar på hanns jobb. tyckte jag var sjukt kul. i lördags började en björnar hos oss också. det kryllar av björnar här hehe
hur stor är din säng?
sjukt smal, fast sjukt hög
har du stationär eller bärbar dator?
pappas bärbara här, familjens stationära hemma
sover du med eller utan kläder på dig?
ibland sover jag med stickad tröja och ibland sover jag utan någonting
hur många kuddar har du i sängen?
jag har hela sängen full hemma, men jag sover bara på en. fast jag gillar att ha några stycken runtomkring. här har jag en. och så får jag hannes kudde i fejan ibland.
vilka länder har du besökt?
norge
danmark
spanien
tyskland
frankrike
luxemburg
liechtenstein
schweiz
österrike
turkiet
bulgarien
marocko
vilka ställen har du bott på?
bara majeldsvägen 15 och här i bergen.
är du social?
ja fast blyg också
vilken är din favoritglass?
dulche de leche med mjukglass oppepå, på sparbankstorget
vilken är din favoritefterrätt?
marängswish. ingen aning om jag har stavat rätt eller inte
tycker du om kinamat?
yep
tycker du om kaffe?
yep
vad dricker du till frukost?
mjölk. fast sen testar jag gärna allt annat som står på bordet.
sover du på någon särskild sida?
magen
kan du spela poker?
är marwin i madagascar svart med vita ränder eller vit med svarta ränder? det är en tolkningsfråga tycker jag..
är du en beroende människa?
nej inte det minsta
känner du någon med samma födelsedag som din?
ja min syssling
vill du ha barn?
ja fast inte nu
kan du några andra språk än svenska?
yep, engelska, spanska, tyska
och rövarspråket
sen kan jag väl endel norska hehe
har du någonsin åkt ambulans?
nej peppar peppar ta i trä som lina skulle ha sagt
föredrar du havet eller en bassäng?
haha va? går det att jämföra?
vad spenderar du helst pengar på?
saker som gör mig glad, och gärna hannes glad också
äger du dyrbara smycken?
många som är dyrbara för mig
vilka är dina favoritprogram på teve?
vet du, jag kollar inte så värst på teve. om jag kollar så är det oftast på animal cops på animal planet haha
kan du rulla med tungan?
borde man kunna det?
vem är den roligaste människan du känner?
rejdge tror jag. pappa är bra rolig också.
vad har du för ringsignal?
search and destroy med iggy and the stooges
har du kvar klädesplagg från då du var liten?
jarrå
hund eller katt?
katt
kan du byta olja på bilen?
dum fråga, min pappa heter ju gert pettersson. självklart att jag kan
har du fått fortkörningsböter någon gång?
nej har faktiskt haft sån röta ett par gånger. förlåt pappa
vilken var den senaste boken du läste?
flicka med pärlörhänge tror jag
den bästa bok du läst?
the sun also rises av hemingway och den vidunderliga kärlekens historia av carl-johan vallgren
prenumererar du på någon veckotidning?
nope
dansar du i bilen?
jarrå, helst pardans
vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
FISK
när var du i kyrkan senast?
när vi var i achen för ett år sedan. men jag önskar att det var i tryserums kyrka den 24 april
vem var din favoritlärare på högstadiet?
pelle björnlert och marie pettersson var båda bäst
hur länge har du campat som längst i ett tält?
kanske fem dagar, antagligen då när vi var på arvika, men sen har jag tältat flera gånger i skärgården . och hos issa haha. och på min altan också tror jag.. men det var nog inte fem dagar..

2 kommentarer:

carro sa...

Nu blev jag chockad... jag trodde aldrig att jag skulle få se en sån här grej på din blogg! nu måste jag med göra :D

carro sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.