fredag 10 april 2009

bergen dag trettiofem

idag (9de april) har marcus burtsdag som det heter här. grattis till han. visste ni förresten att det är röd dag här i norge idag? inte jag heller. men jag fick visst 100% ob för jobbandet idag. tonje och jag öppnade ju. allt såg ut som skit i butiken när vi kom. fast för det första hade vi problem med att komma in i butiken. varken tonje eller jag har öppnat själva förut, så vi testade oss fram med allting. jag hade fått en nyckel av magne, och den var skitsvår att öppna med. sen hade inte dagens tidningar kommit, och de kom inte heller. sen hade kaffemaskinen typ pluggat igen av skit. så vi fick rensa den. sedan hade smör- och ostkylen pajat och vi fick flytta allt in till stora kylen som var överfull och inte gick att komma in i. sedan vittnade vi till en som stal varor men vi kunde inte göra nånting åt det förutom att skriva opp tiden och ge till väktaren. sedan hittade vi massa ruttna apelsiner i butiken. och dagen fortsatte väl ungefär sådär. vi är den enda butiken som har öppet nu i påsk så det var rusch när alla hade vaknat.
nu har jag, hannes och jonathan precis kommit hem från vamoose, café opera och massa andra ställen. najs. kebaben här är inte som hemma förresten. mer som en köttfärsrulle.
vi hörs imorn.
later.

2 kommentarer:

carro sa...

jag saknar dig matilda! du får sluta jobba så mkt så att jag kan få prata med dig på skype nån gång! Solen skiner massor här idag och jag, amanda o eric har suttit och solat benen och löst soduko (för övrigt världssvårt!) nu ska vi äta morotskaka: PUSSS

matilda pettersson sa...

carolina jag saknar dig också! är ledig på måndag, kan vi inte prata då då? du är aldrig inne på skype när jag är inne ju.
det låter ju skitmysigt, och här har det varit blandat sol och moln idag men 20 grader ute. till och med kl 19! morotskaka.. mums.. jag drack jordens godaste chai te idag :) du får komma hit och testa den. PUSS