måndag 13 april 2009

bergen dag trettioåtta

idag, söndag, var planen att gå opp tidigt så vi skulle hinna få ut så mycket som möjligt av dagen innan jag skulle på jobb på kvällen. när jag skulle ut och hämta frukost i köket såg jag en påskhare liggandes på vår tröskel. miriam hade smugit dit den någon gång under natten/morgonen. hon är rolig.
vår plan om att få ut mycket av dagen gick okey, fram tills jag kom på att skit också, jag börjar ju jobba 2 och ½ timma tidigare än vanligt idag. så då var det bara att slänga i sig mat och springa till jobbet. i fredags när jag jobbade hade vi överdrivet mycket varor, och kylen var så full så det inte gick att komma in i den utan att man var tvungen att dra ut massa vagnar med varor. men så nu, två dagar senare, hade vi tre liter mjölk kvar och väldigt ont om andra, mer ovanliga, varor. hyllorna som annars brukar vara fulla med varor både opptill och nedtill var nästan tomma, och folk strömmade både ut och in i butiken. stressigt, men roligt. pratade en hel del med magnus som jobbar där. han är jättetrevlig och rolig. det känns verkligen som att ica förvandlas till en helt annan affär på söndagarna och då chefen inte är där. inte för att butiken sköts sämre när han inte är där, utan mer för att den skönts "ungdomligare". hehe.
later.

Inga kommentarer: