fredag 24 april 2009

bergen dag femtio

idag blev jag turboförkyld, antagligen för att jag jobbade i kylen i fyra timmar. massor med varor och saker att göra hit och dit . och jag gjorde allt och chefen inte mycket. hehe nerå. eller jo. men det ska jag väl inte skylta med här. han skämmer bort mig i alla fall. det har han gjort hela tiden. jag får baguetter, mat, frukt, fikabröd, jordens godaste marsipan osv. idag köpte han en färdiglagad rätt åt mig som jag tydligen var tvungen att testa, "raspboller" (typ supersammanpressade potatisbullar fast klibbigare), saltat kött, "kålrabistappe" (rotmos) och någon korv. det var helt okey. mormors rotmos är hundra gånger godare.

idag var det en fin begravning fick jag höra.

6 kommentarer:

carroo sa...

vi får hoppas att den här förkylningen inte håller i sig lika länge som den du nyss hade/har..

<3

den där patrik sa...

Chefen raggar ju !HHEEHE

Chokladsadisten sa...

Vilken schyrre! Min chef är skitsnål, får inte ens en minibaguette av han :d Hahaha!

matilda pettersson sa...

patrik!
haha ne han vill bara inte att jag ska åka hem till sverige

tror jag

matilda pettersson sa...

TABB
hehehe svenskar i ett nötskal
hur ofta jobbar du?

matilda pettersson sa...

carro! det får vi verkligen hoppas... men det ska den nog inte göra.. HÖRRU skype snart!<3