söndag 26 april 2009

bergen dag femtioen

denna dag var det skitvarmt ute, och solen sken ända fram tills jag gick ut och skulle sola innan jag började jobbet kl 12. så jag satt en timma och lyssnade på musik, sen när jag var tvungen att gå hem igen kom solen såklart fram.
egentligen skulle jag varit ledig idag, men chefen bad mig komma eftersom det skulle vara så mycket att göra. 4 timmar skulle jag jobba. 12-16.
när jag kom jobbade anna och elisabeth, och det fanns inte ett jota att göra. satt i kassan, putsade fönstrena och småpillade lite, samt svettades eftersom det var skitvarmt ute och chefen inte vet hur man stänger av värmeagregatet över kassan :)
så kom miriam, våran granne, och handlade och vi pratade om våran lite smått vrickade hyresvärd. han har varit oppe på våran våning kanske 5-6 gånger och städat omars rum sedan han flyttade och nu har han även städat hela våran delade del av våningen och sedan satt opp en lapp att han skulle ha 1000 kr för det. (?!) tydligen hade vi inte dragit bort kylskåpet och rengjort där. herrrregyyyd. det går ju att lämna en varning först?
sedan när jag slutade gick solen i moln igen.
later.

2 kommentarer:

carro sa...

nemen har omar flyttat? Vart då? va hände med han? Han verka så gullig. Jag har föreställt mig honom som en liten, lite blaskfet indier med välklippt frisyr. va han så?

Bok sa...

haha, nja han var en stor svart somalier, blaskfet stämmer dock och gullig men välklippt frisyr, nja.