torsdag 30 april 2009

bergen dag femtiofem

denna dag skulle jag vara på jobbet kl 6 på morgonen för att baka lunchbaguetter. har egentligen inte något emot tidiga mornar, men nu var jag sliten..
när jag väl kom och skulle börja göra baguetterna, som jag för övrigt såg fram emot eftersom jag hade fria händer, så hade vi inga baguetter kvar i butiken. bra jobbat, chefen. så jag fick börja med inventeringen istället. har ju inte nämnt det ne, vi har inventering på lördag. börjar 7 på morgonen, och vi ska räkna varendaste liten vara i hela butiken.
i alla fall började jag räkna alla toro-produkter, vilket går att jämföra med typ knorr hemma. nivet, pulversoppor, såser, gryter och allt vad det kan vara. det tog mig till 16.00 att göra det. kan säga att det var inte det roligaste jag gjort. dessutom ser mina underarmar ganska illa ut, har papercuts som går tvärs över dem. över fingrarna också. satans kartonger . menmen. det var skönt att komma hem efter det. fick med mig korv hem från jobbet, så jag och hannes åt korv. och så fick jag roser också. av chefen. han sa att de ändå skulle kastas, men de kom in med varorna samma dag.
jag gillar inte korv. men kokkorv går bra. och jag fick kanske 12 paket av dem. yeeey..

har börjat tänka på vad pappa brukar säga mer och mer de senaste dagarna, att sömn är ingenting man kan ta igen. det är verkligen sant.

Inga kommentarer: