lördag 4 april 2009

bergen dag trettio

idag trodde jag bergen var i sorg. jag tror jag kan räkna kunderna vi hade mellan 8 till 15 på mina händer och fötter. kanske inte riktigt, men nästan. jon som jag jobbade med sa att det alltid är så lugnt på lördagar. han satt på kontoret nästan hela tiden. dagen gick sjukt fort, för vi hade massor med varor att plocka med. eller att rydde som det heter här. haha, så igår fick jag mitt norska konto-paket på posten från mamma, men jag måste typ skicka in en kopia av mitt pass och lite till oslo först innan det funkar. så jag bad jon hjälpa mig att kopiera det på jobbet. så han la det i faxen där, men faxen höll på att äta opp mitt pass så vi räddade det ihop genom att slita ut det igen. så jag vet inte hur jag ska fixa en kopia nu.. får kanske prata med vår hyresvärd..
sedan när jag slutade gick jag i bara långärmad tee hem, för det var typ 20 grader och soldis ute. hannes hade bakat bröd och senare gick vi till jonathan och åt bakelser, som för att fira att vi alla fått jobb, typ. trivs mycket bättre här de dagarna det är bra väder.
och en sak glömde jag skriva igår! vickan har fått jobb i åre, så hon och lisa (båda på bild) flyttar dit nu i vår/sommar, till en femma. så där ska jag hänga i sommar när jag kommit hem.. och cykla. det är kul. men jag tror nog att den som kommer hänga där mest och även cykla mest är danne.
nu är nog mamma hos mormor thyra, för de svarar inte när jag ringer hem. hon har varit liggandes väldigt länge nu, hon är stark. hoppas hon somnar in lungt och stilla. <3

Inga kommentarer: