torsdag 12 november 2009

life's a bitch

gissa vad som hände idag!

jo, jag ringde tillbaka till handkirurgiska kliniken i HOPP om att få prata med någon vettig människa som kunde byta min tid.

MEN. VEM SVARADE OM INTE SAMMA KLIMAKTERIEKVINNA.

"hej, jag ringde er igår för att byta tid hos er..."
"(avbryter) ja det var ju du som hade en glasbit i handen."
"ja, och jag undrar om jag skulle kunna få en tid så sent som går, för jag..."
"(AVBRYTER) du skulle ju höra av dig till östersund, har du gjort det?"
"jag HAR pratat med östersund och de KAN och VILL inte hjälpa mig, och de HAR inte en handkirurg där utan de skickade ju mig till ER."
"men du kan inte gå med glasbiten i handen, den ska bort inom en månad."
"men jag har haft den sen i juli, det ÄR INTE akut, såret har läkt igen!"
"men lilla vän, du KAN inte gå med en glasbit i handen. den ska bort nu i november och om du inte får hjälp i östersund måste du komma hit. kommer du inte hit skickar jag tillbaka remissen till järpen hälsocentral så får du börja om från början igen."
"men jag vill ju inte börja om från ruta ett igen! det måste ju gå att..."
"(avbryter) hör av dig till läkaren som skickade remissen, han heter lars carle, så skickar han den till östersund."
"men lars carle gav MIG remissen så det var JAG som gav den till er. han skrev en handskriven remiss och gav båda kopior till mig, och han förde inte ens in det i min journal eftersom jag inte är skriven här utan sa att NI SKA TA HAND OM DETTA. han har ingenting att skicka till östersund och ingenting med det här att..."
"(avbryter) men snälla du, på remissen har han skrivit att detta ska tas omhand inom en månad och om du inte kan komma då gäller den inte. så då skickar jag tillbaka den. då får du gå dit och göra samma procedur igen, ny undersökning, ny remiss."
"jag har tagit reda på att det finns ingen i östersund som kan ta hand om detta så jag vill gärna ha en tid hos ER då jag KAN komma. finns det ingen senare tid än den 24 november som jag kan få? ingen i december ens en gång?"
"nej vi har inga tider."
"du kan inte ens skjuta fram den några dagar?"
"nej."
"SUCK. kan du behålla min tid den 24 då så får jag höra av mig.."
"okej."
"tack hej."

när vi hade lagt på skrek jag lite, sen letade jag fram den andra kopian av remissen som lars carle hade skrivit som jag hade hemma, och DÄR STOD FAN INTE att det skulle tas omhand inom en månad! ÅH JAG HAR ALDRIG VARIT SÅ BESVIKEN PÅ SJUKVÅRDEN.

medan jag sitter med remissen i handen ringer dolt nummer, OCH GISSA VEM DET VAR.

"ja vi talades vid för en stund sedan.... jag kan göra ett undantag och skjuta fram din tid till januari, men då får du höra av dig i december."
"tack det var snällt. hejdå."

2 kommentarer:

Lovisa sa...

"har hon kronisk mens eller nåt"? :D:D:D

matilda pettersson sa...

lär ha! sura kvinna :c