onsdag 11 november 2009

!"(/"!¤/&/%#)(/%=)¤#

jag är så TRÖTT på allt som har med sjukvården att göra
det finns så mycket crappy folk som jobbar där och som får deras skithumör och skitbemötande att sänka hela sjukvårdens status.

jag har fått en tid nu i november för att undersöka och lokalisera glasbiten i handen , men jag kan inte komma hem förrän kanske efter nyår eftersom jag kommer jobba. så jag ringde handkirurgiska kliniken för att boka en ny tid.

INGENTING i sjukvården går smidigt.
det kostar 150 kr för att få ett "nej jag kan inte göra nånting. vänd dig till östersund."
så går man dit för att få ett "vi tar inte emot dig, du får åka till linköping. här har du en remiss, åk med den och lämna den personligen till en läkare."
så ringer man handkirurgiska kliniken i linköping och får ett "ne du kan inte bara komma och lämna remissen, du får gå till akuten med den. jag:"men jag har haft glasbiten i handen sedan juli, det är inte akut" "men antingen skickar du in remissen eller så går du till akuten. om du har tur tar de hand om dig direkt."
så går man till akuten, för att få ett "nej tyvärr, jag kan inte göra nånting, skicka in remissen. det kommer ta ca ½ år innan vi hör av oss."
så skickar man in remissen, för att få ett "KOM NU!" och då kan man inte komma.

så till idag:
då försöker man få en ny tid och får ett
"ne du måste komma inom denna månad för du kan inte gå med den glasbiten i handen."
"men jag har haft den sen.."
(avbryter) "kan du inte komma nu får du åka till östersund och skära ut den där."
"men när jag..."
(avbryter) "om du ska skriva dig där är det ju självklart att vi inte kan ta hand om dig!"
"MEN NÄR JAG pratade med en sjukskötare i linköping (som för övrigt var jättebra) så sa han att det inte FINNS någon handkirurg här oppe så oavsett om jag skulle skriva mig så måste jag komma till linköping, men jag SKA INTE ENS skriva mig, och jag har haft den här glasbiten i handen SEN I JULI så det är ingen brådska, jag KAN INTE komma förrän efter årsskiftet, vad ska jag göra?!
"nu har jag avbokat din tid här så får du höra av dig till östersund"
"MEN DET FINNS JU INGEN DÄR SOM KAN HJÄLPA MIG JAG HAR REDAN PRATAT MED DEM?!"
"jag tar bort den här tiden så får du höra av dig till dem. eller så kommer du nu i november december."
"SUCK....................................kan du behålla tiden så hör jag av mig när jag pratat med östersund?"
"jag bokar dig den 24 igen då. hör av dig när du har pratat med östersund. du kan inte gå med den där glasbiten i handen"


GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH

7 kommentarer:

Jenny sa...

hahah! vilka idioter! sjukvården är pinsam idag!

matilda pettersson sa...

jag vet, det känns så sugit hopplöst att försöka få saker och ting fixat med deras hjälp. lönlöst

simon sa...

vilka idioter! jag kan skära ut den om du vill ;)

matilda pettersson sa...

haha ja simon gärna. vem som helst får göra det nu känns det som. hur har du det i varberg? det låter som du har det SOFT

simon pettersson sa...

men det verkar som det gick lite bättre nu sista samtalet?! :) jag har det jätte bra. mycket att göra nu när nya kurserna startat och de är ganska svåra, så det där med soft var endast förra kurserna ;) hur har du det i åre annars då?

matilda pettersson sa...

hah, ja lite bättre iaf..
okej, hoppas de nya kurserna är roliga då, för annars är det ju ett helvete att plugga jobbiga kurser.. jag har det prima i åre. de ska öppna backarna om mindre än två veckor. hoppas det går fort till dess. har du hittat nytt, roligt folk att umgås med då? :)

simon pettersson sa...

ja det hoppas jag med. fy fan va roligt, vill med ut i backarna och åka. trots att jag är ganska värdelös, men kul är det :)
jag har ju mina grannar och massa andra roliga i korridorerna, plus klassen. så det är prima. :)