tisdag 17 november 2009

it's driving me nuts

det började för några veckor sedan med att jag vaknade runt 05.30 av att en mes av något slag satt och pickade på vårat fönster. ni vet sånna kors man har i vissa fönster. han satt på korset. fråga mig inte hur han kunde sitta där, men han satt där. och pickade på fönstret. från 05.30 till 09.00 låg jag och sparkade med fötterna mot fönstret så han skulle sluta.

jag vet inte om mesar och oxar, talgoxar, pratar särskilt mycket,
om inte så körde de en learning by watching.

från och med den dagen har en oxe tagit över pickandet, fram till kanske fem dagar sedan. nu är de två oxar som sitter och pickar. en på fönstret och en på VÄGGEN, precis där vi har våra huven när vi sover. de börjar alltid runt 05.30 och det är så darn annoying.

jonathan har berättat att de sitter och pickar SHIT. de äter alltså shit till frukost. hannes har hängt ut en talgboll till dem precis utanför fönstret så de ska picka på den istället. det är bara det att han hängde den liiite för nära fönstret, så varje gång en fågel landar på den bånkar den in i rutan som om någon kastade en studsboll som fick studsa en tre, fyra gånger på den.

därför sover jag så dåligt. fr.o.m. 05.30 då the f shitpickandet börjar ligger jag halvt vaken och viftar på täcket och fötterna och pickar tillbaka med fingrarna på väggen över huvet. och hannes, oxen skulle kunna picka PÅ hannes utan att han skulle vakna. wläää

Inga kommentarer: