torsdag 12 november 2009

HUR GICK DET TILL?!

idag vid frukostbordet kom frågan: vilken vecka är egentligen julafton?
vi räknade och räknade, på mina fingrar, hannes kom inte ihåg att han hade egna.
så kom vi fram till att julafton var v 52. men skulle nyår infalla v 1 detta år alltså? NÄ. vi kollade almanackan. och nyår är VECKA 53. FEMTIOTRE. när fan blev året 53 veckor långt?! det har inte ens varit skottår i år! hur i hela friden har detta kunnat ske? i hela mitt livslånga liv har jag gått och trott att det inte är MÖJLIGT att året är längre än 52 veckor. skolan lärde mig att året ÄR 52 veckor långt. men nehe! vilket lurendrejeri!

5 kommentarer:

duvet sa...

WHO CAAAAAAAARES!

matilda pettersson sa...

i happen to care!

isa sa...

så var det förra året med ;) puss

matilda pettersson sa...

säkert bara för att jag inte gick i skolan då som jag inte märkte.. sånt påhitt

isa sa...

haha precis. ää alla är ju uppe i jul o nyår klart man inte tänker på sånt då..!