fredag 19 september 2008

fredagskväll och jag är skittrött

kände såhär på fredagskvällen att det kanske vore kul att uppdatera sin blogg.
hannes föräldrar åkte precis hem, de var här och tog sig en bit mat och pratade. nu är jag skittrött. danne och jag kollade nyss på trailern till årets absinthfilm, ready. check it out. och man blir grymt syygen på snö. och att mamma berättade igår att mormor visst för temperaturdagbok. och att medeltemperaturen i september förra året var 15 grader, och året innan det 25 grader. vass skillnad. och i år är det kallt som i oktober. och snart kommer snön rå :) goodie.
btw vill jag färga håret nu, typ pippirött, och så måste jag trimma luggen. det vore väl grejer. och jag kommer aldrig göra det eftersom jag är patetiskt bekväm och lat. och för att ingen som jag berättat det för hittills tycker att jag ska göra det. de påstår i stort sätt att jag är dum som vill det, att jag är finfin i blont. men sen föddes jag ju blond också och har varit det sedan dess och det är ju inte så jävla roligt. ångrar jag mig finns det ju väte och vad det nu är mer man blandar i. och voila, så ser jag likadan ut igen. magic.
påtal om blond köpte en hundmössa igår. råskön. och skitsnygg. tills isa sa "den är så blondinbella". så nu skäms jag för den. nästan. inflik till isa - blondinbella är inte skiten. så sluta läsa hennes blogg. och alla de andras också.
ne hejrå nu måste jag sova.

3 kommentarer:

Lovisa sa...

Periasoperoas är skiten. inte blondinbella!

Jag färgade håret mahogny idag =) Läckert faktiskt. Jag tycker du ska färga håret. Om du ångrar dig fortfarande efter en vecka - gå till en frisör. Allt klär en skönhet =)

Lovisa sa...

Alltså jag gjorde ju hemma och tänkte att om det blr helt kajko så kan man ju gå till frisör o fixa. Om du har massa olika nyanser i håret kanske frisör är bäst, men annars tror jag du kan göra hemma... men en frisör sa till anna här uppe att om man är blond och färgar mörkare kan man ha färgen i håret i typ t0-20 min längre än det står i bruksanvisningen...
Tänk på att du har bajsklångt och tjockt hår, så du kommer nog behöva två färger =)

Det kommer bilder, ska på finfest ikväll...

Bok sa...

du är min drömtjej"