tisdag 3 februari 2009

tisdag

hejhejhej nu är jag hemmaaa.
har haft en rumpsvängande halv-vecka i sälen med carro och emilia, och vi överraskade anders som jobbar där oppe och bor i ett skithål. med 16 personer till. carro hade fixat en lya, och vi kom fram till världens place. och vår nyckel passade ingenstans. så c och e gick runt huset i någon halvtimma i en halvmeter snö, medan jag skottade mig fram till olika ställen. sen tillslut ringde carro sin mormor som hade fixat stället och vi fick reda på att vår ingång satt på husgaveln. och där såg vi som en liten utbyggnad som såg ut som där man kan ställa skidor, nivet. med ett hänglås på. och nyckeln passade. och vi vittnade vår ingång. se bild. hehe.
carro var rolig, hon ringde opp anders för att höra vad han gjorde kvällen vi kom opp, och så sa hon "ne jag måste lägga på nu för jag ska.. dra lakan.. med.. pappa.." och vi undrade varför hon inte bara kunde sagt att hon kollade på teve. anders började grina när han såg oss. det var skitkul. och emilia tappade sin iphone i en snöhög och hittade den inte förrän en timma senare så den dog ett tag. och så undrade hon hur spindlarna tog sig opp till sälen. det var skitkul. hehe. carro var full, och anders också. bland annat kastade han mobilen på oss så den gick i bitar och tillslut gömde jag alla bitar på olika ställen så han inte kunde sätta ihop den. han hoppade opp på mig i min våningsäng och kittlade mig, och drog av mig täcket, sedan hoppade han ner till carro men då skrek hon att hon var naken så han slutade på stört, trillade och fixade tre köttiga sår på ryggen, som vi inte märkte förrän emilia skrek anders för i helvete det är blod i hela min säng. sedan åkte vi ju snowboard/skidor också. hundfjället var skit. jag trillade redan första dagen och fixade en litelite svullen kind och en fetingrepa i mina goggles. skryter inte med att det skedde i trollskogen. måste försvara mig; det var en isfuckingfläck. tandådalen var bättre. fast där var det också isigt.
sedan när jag kom hem stannade jag hos hannes. så igår fick jag en fläng och köpte en hårfärg. så nu är jag guldblond. tillbaka till mitt vanliga jag alltså. och idag fick jag jobba på förskolan i gryt. så jävla söta ungar. hoppas de blir sjuka där ofta så jag får jobba fler gånger. åh.
sedan har jag inskaffat hundratusen nya plagg. jätteonödigt och kul. och juste, vi har fått en vattenskada i köket, ner till källaren, så pappa har fått bryta opp golvet. så äntligen har vi börjat renovera skiten, vilket har varit på tal i fem, sex år nu. stackars pappa som alltid har arton stora projekt igång samtidigt. avslutar med att tacka c, e och a för en najs resa. fast jag har saknat hannes sjukt mycket. så ni vet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha VI VET ATT DU SAKNAT HANNES. Nästa gång ska han följa med så slipper vi hanneslängtan. :P tack själv, dt va himlans najs du, jag har ju kvar din tröja dock, lr klänning lr tunika lr oversize tröja lr vad du nu vill kalla det. Jag tänkte tvätta den men hittar ingen tvättlapp, 40 grader lr? PUSSS <3

Anonym sa...

förresten skrev du ingenting om att vi hade autograftävling och att jag vann och att emilia kissade i duschen. nu får du skriva om. xD

Anonym sa...

och så glömde du citaten, "det är nästan verkligen som att komma ut ur garderoben" och "HUR KÄNNS DET?" :P

matilda pettersson sa...

haha mmh jag tror det är 40 grader.. du kan behålla den tills jag saknar den om du vill :) som med gogglesen. haha ne jag kunde ju inte skriva allt. HUR KÄNNS DET DÅ?! nu för jag över pengar till dig, PUSS

Anonym sa...

haha tack baby :) DU MÅSTE SKRIVA ALLT, då får du lägga till en del två, kompletering. lr komplitering lr vad det heter, jag orka rinte jag är jättetrött och jätteflummog och nu ska jag svara på att du för över pengar till mig; tack älskling :) gonatt PUSS va rörigt dt blev.. om du itne förstod så kan du inte tråga mig för jag fattar inte heller