tisdag 20 januari 2009

fisk

hannes är bäst på att somna. han behöver bara lägga huvudet på kudden och så somnar han. jag däremot, liksom min bror, har alltid haft assvårt att somna. normalt, trots att jag är jättetrött, ligger jag vaken runt en timma innan jag ens börjar somna. så igår ville jag att hannes skulle hålla mig sällskap, men det kunde jag ju glömma.. istället fick jag en hannes som pratade i sömnen, vilket han gör ungefär tre fyra fem gånger i veckan.

jag: hannes, kan inte du klia min rygg..
hannes: ne jag är alldeles för trött för det.
jag: men snällaa.. du gör ju aldrig det längre..
hannes: men jag orkar inte matilda.
någon minut senare börjar jag guppa, en grej som jag brukar göra så hannes ska klia mig. heh.
hannes: ååhh slutaaa.,, 
jag fortsätter.
hannes: matilda slutaaaa.. du borde starta en grupp på facebook.
jag: va?
hannes: vi som inte har fisk i kinderna.
jag: vad sa du? , vänder mig om och kollar på han.
hannes: vi som inte har fisk i kinderna.
jag: haha skojar du med mig. varför då?
hannes: för det luktar fisk. på toaletterna och så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahahahahahahahahahahaha åhh hahahaha

Bok sa...

ibland är man som vaken, men ändå inte.
det värsta är nog när man vaknar till ytterligare och förstår hur extremt dumt det låter och ska på något märkligt sätt försöka rädda det. Man lyckas aldrig rädda en sådan situation.