onsdag 12 mars 2008

dagen.

sanna som gris på miljödagen i skolan idag. inga lektioner, bara happy faces all over. najs. såg dock på en film imorse som visade hur djur behandlas vid massproduktion av livsmedel. jag som börjar gråta redan när jag ser friska djur (jag vet inte varför, men jag tycker synd om alla söta djur, kan inte rå för det.) mådde skit. seriöst, hur kan det accepteras? små, söta, gula kycklingar som bokstavligen flög ut som från en katapult i högar, levande. grisar och kor som knappt kunde röra sig för de var så många i samma box. människor som knipsade av klövar och näbbar på grisar och höns som hängde i fötterna. det är fan inte klokt. vad hände med etik och moral? det är fan värre med djur som torteras än människor som torteras. inget djur i hela världen förtjänar det här. människan är sjuksjuksjuk. idioter.

efter skolan var det fotografering av halva sue me susie som gällde. martin och anton.
drog sedan till världens bar för att planera lärarmiddag med anders, men eftersom hannes, martin, anton och även sanna (en stund) hånkade på blev det inte asmycket gjort, men trevligt var det.



vi spelade schack. som vanligt var jag och anders bäst. för vi är bäst i lag. även i tyskan. hehe.

yeye, hörs.



1 kommentar:

Tinalinatiny sa...

Petta & Micke har ordnat så dom har något typ av klubb där varje fredag efter lön. Så det blir hela det gänget.
Hur man svarar på kommentarer? Hur menar du?
Take care!