torsdag 13 mars 2008

:'c



jag har tjutit, tjöt och tjuter.
idag när jag och hannes gick till stan för att kolla vinglas ringde danne och frågade om vi skulle med och handla mat. eftersom jag är rätt pank fram tills imorn så ringde jag mamma för att fråga om hon kunde föra över pengar, men fick en upptagetton skickad tillbaka. ringde opp igen och då svarade hon att hon satt på akuten i norrköping med pappa för att han hade haft så ont nu på sista tiden. (pappa har haft ont i benet och ryggen en tid nu.)
han hade tydligen tuppat av några gånger. legat avtuppad hemma på badrumsgolvet en timma på natten utan att mamma märkt det osv. nu kan han inte gå och knappt sitta utan hjälp för han har så ont. han har tydligen inte varit på jobbet på ett tag och mamma har fått gå hem från sitt jobb för att ta hand om honom. vid två idag hade de åkt ambulans först till vikens mottagning och sedan vidare till norrköping.
vid fem åkte jag och danne till akuten och letade opp honom och fick komma in i hans rum. han hade fått morfin i två omgångar och han hade fortfarande jättejätteont. jag hatar när pappa mår dåligt! det här låter hemskt, men jag har alltid sagt att pappa kommer dö av hjärtinfarkt, och jag tror fortfarande det. han är alltid stressad.. men nu trodde de att han har fått diskbrock (som tydligen gör förbannat jävla ont) fast de visste inte säkert, för röntgen visade ingenting. han ska in om en vecka (!) igen och göra magnetröntgen. om det är diskbrock kan de antagligen inte göra någonting utan han får ligga i sex veckor i väntan på att det ska bli bra. han har ingen känsel i vänstra benet, han har ont som fan i ryggen och huvudet och morfinet hjälper inte, och röntgen visar inget. åh, jag blir så arg! kan de inte kolla ekg eller något! jag vill att pappa ska må bra!
:c

3 kommentarer:

Bok sa...

han kommer säkert att bygga en robot-anordning som tar hand om honom ska du se.:) han är stark din far, det vet du med älskling.

Tinalinatiny sa...

Hoppas han blir bra snart, det låter inget roligt det där..

vego sa...

Fasiken vad jobbigt, vet hur det känns, inte alls kul :/ Men det kommer bli bra Matilda, låt dig inte skrämmas i onödan. Jag ska hålla tummarna för din pappa!

P.s
Wtf, coolt att man typ automatiskt "loggas in" på sin gmail, höhö.
d.s