söndag 7 juni 2009

bergen dag nittiofyra

idag står som tidigare nämnt vandring på schemat. och jag har upptäckt att min stortånagel har spruckit typ tre mm från nagelbandet. kommer den att falla bort då?
hannes steker pannkakor som vi ska ta med till lunch. vilken snäll pojkvän jag har som ställer opp på att göra det.
mormor ligger på sjukhuset för hon är yr och kräks hela tiden. hon kan inte gå eller stå, och de vet inte vad som är fel. men inga tester visar på nånting allvarligt. jag är bara ledsen över att jag inte kan vara där hos henne. först morfar som fick stroke, sen mormor thyra som gick bort, sen bror som också fick ligga på sjukhuset, sen nu mormor. och vickan och danne som flyttar till åre nästa helg. och hösten som kommer och ingen vet hur det blir med saker och ting. ingenting kommer vara som vanligt när jag kommer hem. inte ens vårt kök som pappa håller på att renovera.
men om inte mormor är på benen och gör rotmos eller kanske en och en annan inlagd strömming när jag kommer hem, och om inte morfar plockar blåbär eller pysslar om trädgården så vet jag inte vad jag tar mig till.
det är nog inte meningen att jag ska åka hemifrån.
puss och kram

1 kommentar:

Lovisa sa...

Åh :( En olycka kommer sällan ensam :(
Det är jobbigt med förändringar, men alla är inte dåliga, jag lovar. Fast helst ville jag att allt var som vanligt när man kom hem. Vore skönt. som när man var liten :)