torsdag 4 juni 2009

bergen dag nittioen

en timma kvar till jobb. peppar mig själv med tanken på att jag får äta taco till lunch.
det är kallt ute, bara 12 grader så jag är ändå glad att jag inte är ledig idag. men ändå ser sängen så farligt inbjudande ut. jag undrar om jag börjar bli sliten kanske! bara gudarna vet.
det är ganska mycket tjafs i detta rummet för övrigt. mestadels för att jag tycker hannes borde hjälpa till mer. så nu har vi gjort ett schema som vi ska kryssa i när vi har diskat, plockat iordning i rummet, städat, tvättat osv. nu jävlar ska det bli svart på vitt att jag VISST gör bra mycket mer än hannes. så ända tills igår ledde jag med ett par sträck på diskfronten, men så VIPPS, idag har han lika många sträck som mig. och han diskade inte igår eller idag?! "jag hade glömt att fylla i från andra gånger..." hah, yeyeye,, så nu tjafsar vi om sträck istället. det tar aldrig slut.
sen har hannes fått för sig att han ska börja käka välling till frukost. han har alltid haft svårt att äta på morgonen, och jag försöker locka med alla möjliga godsaker. men NEJ, det är välling han vill ha. känns lite tidigt att börja äta pensismat vid 21 års ålder. men okej.
och juste, hannes är lite sur på mig för att jag är neutral angående hans planerade köp av en macbook. han kan bara inte förstå att jag varken är för eller emot det.
så, nu har ni fått en liten överblick över vibbarna som dansar runt mellan våra fyra väggar.
nu ska jag diska.

2 kommentarer:

patrik sa...

Nä det kanske känns som man sitter fast om man tar på sig rollen som butikschef, men du borde ta åt dig massa cred för att du blev tillfrågad, och ganska så hastigt antar jag, om man kollar på att dom andra som jobbar där säkert har jobbat ett bra tag innan du kom dit, EVIL EYE on you från dom typ.
Ah passade på att fynda en, den va helt oanvänd inkl bindingar & allt va ifrån 08 så de va bara att slå till!
Mm ska jobba som målare nu i sommar, börjar nu på måndag så de ska bli najs.

Sjukt att jag redan längtar till vintern, vill åka bräda nu!

carro sa...

Äntligen får vi lite uppdatering. Det var på tiden matilda! och jag har försökt få kontakt med dig typ hela veckan o du bara jobbar hela tiden. Inte bra, inte bra! Haha jag önskar er all lycka till med de nya kryssschemat! När jag var hos er så var ju hannes ganska duktig ändå, han till o med bäddade min säng. det är imponerande! men jag tror nog ändå att du gör mer. Du är som mig ;) Måste prata snart!!! PUSSS ÄLSKLING <3