söndag 3 januari 2010

ok

h: jag hörde på radion idag om den oskrivna regeln att man inte får läsa andras dagbok, så var det en tjej som hade snott en vinflaska på sin brors student, och hennes pappa hade räknat tomflaskorna efteråt och märkt att en var borta, och att sen hade han läst i hennes dagbok där hon hade skrivit att hon hade tagit den, så när han tog opp det med familjen vändes det direkt emot honom och mamman hade blivit galen när hon fick reda på att han hade läst dotterns dagbok! för att man verkligen inte gör så!
jag: ne vad dålig stil
h: ja, fatta, man läser inte någon annans dagbok, det är verkligen en oskriven regel.
jag: ja och särskilt inte sin dotters. jag skulle aldrig vilja läsa min dotters dagbok.
h: ne inte jag heller.
jag: haha, jag skrev dagbok förr, som jag har hemma i viken.
h: jag vet jag har läst dem.

4 kommentarer:

carro sa...

hahahahaha han är ju för underbar :P

Lovisa sa...

:) hahaha

Sarah sa...

hahaha klockrent!

Bok sa...

det bör dock tillläggas att matilda hade visat dom för mig en gång för länge sedan, det var alltså aldrig frågon om någon tjuvläsning inte.