onsdag 6 januari 2010

värme

hellu
imorse var det 41 minusgrader

nu är det varmt, hela 30 minus. när jag skulle till jobbet förut tog jag en macka med mig för att äta på vägen, och den frös på korta stunden när jag sprang mellan lägenheten och bilen. hehehe..

ryssarna har invaderat åre. de är sjukt läskiga, springer runt och härjar i sina walkie talkies bakom frukt och bröd. och låter typ upprörda över allting. halva moskva är här. det är tydligen rysk julafton idag. spännande.

hannes har lyckats skvätta lingonsylt tre meter över bord, golv och gardin utan att märka det. fint är det. kunde typ inte bli arg för jag var så imponerad över verket. killen överraskar varje dag.

igår var jag ute på bygget med nadja och vi hade SKOJ. får se om vi går på hofmeistro eller vad fan de heter imorn. som alla tycker är så bra. som inte alls är bra.
aja
hejdå
och god jul till alla mina ryska läsare.

4 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

Tack för tipsen! Lux verkar ju riktigt bra. Vad tror du om Burtons feather? Den har jag också kikat lite på.

Jag förstår att du var impad av Hannes verk med sylten, haha.

Bella sa...

FYfan vad kallt!! Här i oslo har vi -18 och tycker det är sviiinkallt.

Tinalinatiny sa...

Förresten, det var en massa ryssar i Sälen också. Det har jag aldrig sett där förut vad jag vet. Skumt.

P sa...

-41*C? daaaamn! Då går man fan inte ut..
jag undrar vad det är med hoffmaestro som är så jäävla bra, alla verkar gilla dom typ. Men ja står på din sida och säger att dom är sådär. Nadja är sjukt söt,ha de grymt ikväll om de blev så att ni drog ut!
Hugs