måndag 14 december 2009

flax

idag har jag fått mitt schema för jul och nyår. jag kommer jobba julafton, juldagen och nyårsafton. men inte nyårsdagen! woho

igårkväll när jag skjutsade hannes till dippan stog en bil tvärs över e14 så vi stannade och tänkte hjälpa till. det visade sig att det var frida från jobbet och en kompis till henne som hade lånat en annan kompis bil och kopplingen hade slutat fungera helt plötsligt så de kom ingen vart. så vi fick bogsera dem. eller jag rättare sagt, eftersom hannes hade druckit. det tog 45 minuter att få bilen till verkstaden, kanske en halvkilometer därifrån. vi fastnade typ tre gånger eftersom det snöade och vägen var opreparerad, och hippt som happt gick bogseringslinan av. som tur var så var det bara nedförsbacke kvar, så vi knöt ihop den och fortsatte.

en ny skill
det är ju alltid kul.

2 kommentarer:

patrik sa...

nytt partytrick!

jag har lagt in lite låtar i våran spotifyplaylist, check em out!

matilda pettersson sa...

oooooooooh looking forward to hear em