onsdag 2 december 2009

fiskar jag minns

det vattnas i munnen när jag tänker på fyrudden i midsomras, eller när vi var ute och tältade hemma i skärgården när jag var liten. på somrarna när vi fick opp fisk från mina morbröder.

jag är så sjukt sugen på fisk.

färsk gös, regnbåge, öring
grillad abborre
inlagd strömming
rökt ål, kokt ål
varmrökt lax, kallrökt lax, gravad lax.
jag vet inte vart jag ska ta vägen. det enda jag hittar i fiskväg i frysen är torsk. lär ju vara den tråkigaste fisken som finns.

7 kommentarer:

Lovisa sa...

jag minns mest spigg som fiskades från bryggan på fångö :D

Tinalinatiny sa...

Fisk är otroligt gott! Men inte äta ål Matilda, den fiskar vi snart slut på tyvärr..

jonathan sa...

Måste säga att det här inlägget var jag verkligen inte beredd på, en riktigt överraskning!

jonathan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bella sa...

fisk är gott, godare än kött tycker jag! :D

jonathan sa...

Det här inlägget kan ha världshistoriens bästa rubrik! Alla kategorier! Sjukt roligt!!

matilda pettersson sa...

haha.
lovisa: jag har en minnesbok där jag har klistrat in en bild på dig och mig liggandes på bryggan på fångö, fiskandes med håv. vilka tider!

tina: ål är ju så jädrans gott, men ingenting man äter särskilt ofta. än mer sällan nu för tiden. ingen mer ål förrän de ökar i mängd!

bella: tusen gånger godare! mmmmmm

jonathan: börja äta fisk!