torsdag 20 november 2008

pistoler


jag har tänkt på det dära med pengar. det är verkligen ett skittaskigt påhitt. särskilt när man inte har några. i gotta pay my dues och det är ju förjävla jobbigt. om sissodär 5 dagar får jag förhoppningsvis min första lön. den är skitkass. och att den kommer att försvinna direkt eftersom jag måste betala folk. sen måste jag ju köpa julklappar. inte för att någon tvingar mig, men det är kul att köpa grejer åt andra. och då kommer skillnaden mellan volymen av plånboken och dess innehåll vara huge. och sen i december, ett par veckor innan vi åker till ramundberget, så kommer min andra lön. och då kommer ca hälften gå åt till ramundbergetresan. sen har jag inget jobb mer. jag som hade tänkt att jag skulle jobba nu i höst och sedan resa och göra roliga grejer för de pengarna nu i vår. men jag fick visst en skitkass lön, på köpet av ett lika ruttet jobb. med det ena kommer det andra. aint that something. 
och btw silas är i stan^

1 kommentar:

vego sa...

What goes around comes around, din tur kommer! (Och när den comesar around så comes den jävligt mycket around den här gången med tanken på hur mycket som har gått around!! Annars äre orättvist)