fredag 7 november 2008

morfar är skiten

yes marcus, morfar är verkligen skiten.
är ledig idag från jobbet så jag skulle kunna hämta mitt körkort och så. så jag är i viken. bjöd opp mormor och morfar på kladdkaka och mormor tog med bullar. morfar frågade var vi hade våra fåglar. mamma svarade att vi faktiskt hade fåglar som åt på våran fågelmat imorse. en blåmes. "jag har fuullt med fåglar hos mig" sa morfar som vanligt. så berättade han att två grönfinkar hade flugit in i deras fönster imorse. en flög iväg efter ett tag men den andra satt och vickade på sitt ställe. morfar la han lite gömd. senare när han hade tittat till han så satt två skator och slet av huvet på han. stackarn. morfar blev arg och ledsen när han kom till skatorna. fåglarna betyder typ allt för han. tidigare år har han haft en hel inburad gård till småfåglarna med mat och skydd.
så vid fikat frågade han om jag ville följa med ut och plocka gräs till stampe senare. man kan inte säga nej till morfar. så nyss kom jag hem från att ha plockat en hel påse med gräs till damp, och morfar följde med för att kolla om han blev glad. han satt och matade stampe i några minuter och småskrattade hela tiden. han är så jävla mysig morfar. han är den man vill komma till och bara vara hos när man inte varit hemma på ett tag. han är så genomsnäll så det finns inte. och han är så jävla inne i sina skruvar och allt som han har i garaget och tror att alla vet precis allt han själv vet, som häromveckan. "duvet entjugo, fyrfemman i rostfritt, de tänkte bara kasta allt, så jag tog hand om det. det är inget du behöver hannes? sjutjugo, nollsjuttiofem.." eller när han pratade om skortstenen, "jag har alltid haft fjorton tjugoåtta. och jag kollade häromdagen om det immar igen men det gör det inte. så det är ju bra." och där sitter man och funderar på hur tusan han kom in på ämnet skortstenar.
morfar är skiten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haahaha!