måndag 24 november 2008

ett skepp kommer lastat med gnäll

så var man tillbaka i den hårda vardagen. klockan ringer 06.00 och man hatar det. för att dämpa deppet lägger jag mig på mage oppepå luv och väcker han. och det är skitsvårt. att väcka han alltså, inte att lägga sig på han. i alla fall. efter ett femminutersförsök ger jag opp, det går bara inte att väcka han. har man tur har han gett en en äcklig godmorgonpuss med jordens sämsta andedräkt. thumbs up.
ja sedan fortsätter dagen med att man äter en stor tallrik GRÖT för det ska ju vara så jävla bra för magen. vilket nästan verkar vara helt fel.
sedan går bilen mot lotorp ca 07.25 och vi anländer 07.45. då har man en kvart på sig att förbereda dagen. sedan kommer ungarna och dagen börjar. klarafärdigagå. helt plötsligt är klockan 13.20 och man är råtrött, verkligen skitseg, eftersom man gått och spänt sig och oroat sig hela dagen och inte vetat vad som ska hända och om man kommer därifrån oskadd. och en dag som denna avslutar jag jobbdagen med en promenad hem eftersom det inte finns någon bil till mig och det är för halt för att cykla. ja så jag gick i två timmar i ett skitmysigt snöoväder från lotorp till torstorp. sedan precis när jag kommer fram till hannes hus orkar jag inte leta opp reservnyckeln så jag ställer mig hos de tolv bestarna till hästar och försöker tycka att häst faktiskt är ett väldigt facinerande djur. efter tio minuters kelande med ett lika stort antal mular kommer hannes och bodil, jag går in och tar av mig mina skitblöta skor och undrar var mina fötter har tagit vägen eftersom allt jag vittnar på golvet är två små rosa russin. och titta, det är visst mörkt ute nu. jesus vad deprimerande. så var den dagen över och man flyter ut i soffan som en tjock kanin i sin bur, läs stampe.
oh my vad jag lever min dag som om det vore min sista!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh herregud. jag tror att det är dags att du kommer hit och bakar kolakakor och chokladsnittar med mej nu... <3

matilda pettersson sa...

carro vi måste ses på söndag!