fredag 18 juli 2008

fuck u

en lördag innan jag skulle jobba på carl-johan:
jag gick in på lindex, hittade en snygg väska, gick till soffan på lindex för att ställa ifrån mig min väska och kolla om jag hade kontanter till väskan (skulle sova hos hannes så jag hade en stor väska). insåg att jag hade kontanter, gick till kassan och betalade, gick ut från lindex, kom till spelbutiken och vände mig om efter att ha hört en kille skrika "öh, tjejen!" och såg en väktare springa efter mig. han bad mig att hänga med in på lindex för att tjejerna där inne ville prata med mig. så jag följde med. när jag kom in sa en som jobbade där "du, jag såg att du stoppade ned lite kosmetika i din väska." jag ba, "va?" så hon upprepade det hon sa och la till "jag såg att du stoppade ned en mascara och en ögonskugga", och jag svarade "va?! det gjorde jag inte, jag har inte ens kollat på något smink, ni kan kolla själva att jag inte har något i väskan" sa jag och öppnade väskan och började plocka ur mina grejer ur den. "jo en mascara och en ögonskugga såg jag att du hade i handen" sa hon då, och började kolla i min väska. "ne du måste ha sett fel, jag såg den här väskan, gick direkt bort till soffan för att ställa ifrån mig väskan och leta efter plånboken och kolla om jag hade pengar till väskan, sedan gick jag direkt till kassan och betalade. jag lovar, jag har inte tagit nånting!" sa jag och kände hur jävla förnedrad jag blev. "en mascara och en ögonskugga". i helvete heller, jävla lögnhals. väktaren stod bara bredvid och tittade. "då får jag be så mycket om ursäkt då, men jag såg att du hade nånting i handen" sa hon då. "det måste ha varit min mobil i så fall, för jag har inte ens slängt ett öga åt sminket" svarade jag. "ah då får jag be om ursäkt" sa hon och gick, så jag plockade ihop mina grejer och blev följd av väktaren till utgången. när vi kom ut bad han också om ursäkt och sa att det var en jävla dålig stil av dem och att de inte ska göra så om de inte är 100 på att man har tagit något. han var jätteupprörd och jag ba "eeh det är okey.. du gör väl bara ditt jobb.."

jävligt bra jobb tjejen, rånajs att komma och handla hos er.

2 kommentarer:

vego sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
vego sa...

Vafan, jävla idioter! Schyst att skämma ut en så där i onödan, idiotas zero IQas!!!