fredag 18 juli 2008

arvika 08

jag, gabi och cornelia åkte från viken så fort jag och corny hade slutat. eller det var så vi hade tänkt i alla fall. när jag och gab skulle packa cornys pappas bil för att sedan hämta corny så fick vi inte opp bagageluckan. inte på 20 minuter i alla fall. men sedan kunde resan börja. första stopp var finspång där vi mötte opp hannes, tina och jocke. det blev en resa med solen i ögonen och den svängiga "blümchen - mein tag" strömmandes ur högtalarna, en låt som självklart sattes på repeat.







väl framme bosatte vi oss på lilla campingen. asnajs. vi började slå opp tälten runt kanske halv 2. det var när jag tittade på gabbes och cornys tält jag märkte hur jävla litet vårat tält var, blev avis för en ögonbling, innan jag slängde ögonen på tinas och jockes som inte var större än en äggkartong.
var väl klara med vårat old-schooltält runt 4.



dagen efter var det torsdag, smk hängde på jamobilen och vi hängde nedanför. frej spottade skällsord över ninjaspark, eller främst jim antar jag.

sedan - håkan hellström som inte alls är bra. vi sov i grässlänten.

sedan kom KOOKS. jag och corny möjde fram. fick höra av en snubbe att min engångskamera var skit, vafandå. hoppas i alla fall det blir några bra bilder. de lägger jag väl opp om ett år när jag har lämnat in rullen osv.. iaf. KOOKS, det var roligt som satan.


på fredagen åkte vi först och badade. sedan hängde jag på corny på lykke li och att hon var ju inte alls så snygg som corny och alla andra säger. det var i alla fall olidligt varmt där. två söta tjejer räddade oss och gav oss ett varsitt sj-kuvert att vifta med.


efter att vi hängt vid tälten ett tag drog vi till hellacoptersspelningen. det var den bästa hellacoptersspelning jag någonsin sett. jag tror nästan att jag vågar säga att det var den bästa spelningen jag någonsin varit på. jävlar vilket drag och jävlar vilken låt-setup. fem av fem toasts.

efteråt kastade jag vatten på hannes, det var fortfarande råvarmt.



fredagen flöt på , och jag tror det var denna dag som jag blev stannad av 7 poliser. jag har sådant jävla flyt med poliser, väktare och dylikt. en av dem frågade efter mitt legg, som jag hade i tältet, så hon frågade hur gammal jag var. 19, svarade jag. så hon sa till mig att hälla ut ölen. och det gjorde jag. hannes tyckte jag var dum som inte sa att jag var 20, men hah, jag är sån pussy och törs aldrig ljuga.

lördagen bestod som alla andra dagar av stekande, brännande, svidande sol, fram till sissodär 5 på eftermiddagen då det kom katter och hundar från himlen tillsammans med blixtar och dunder. vårat tält läckte in, jag satt själv och torkade opp det med badlakan, eftersom hannes var med jocke på centrum och tog ut pengar. satt i tältet och plaskade med fötterna i kanske en halvtimma, sedan såg jag ett par stöveltår sticka in genom vårat yttertält. det var tina som hade tröttnat på att inte göra nånting.




tack för en bra helg folks.

Inga kommentarer: