måndag 6 juli 2009

lite kuriosa sådär

först kommer en liten förklaring.

när jag kom hem från jobbet värmde jag en tallrik lax (skitgod) och startade datorn för att prata med hannes på skype, som vi längtat efter så sedan jag åkte till kreta. och vad händer. nej. internet fungerar inte. jag och min nöt till hjärna. nej. förlåt mig själv. jag vet att jag inte är dum. jag hade.. otur? eller nånting.
i alla fall.
efter ungefär en timmas försök (med lite avbrott, såklart) så ringer jag min far som kan tala om för mig att en sladd inte sitter i. och jag hade känt på alla sladdar, som satt i. för att kontrollera att de just satt i.
ja sen då.
då kommer jag på, nej, kan isa redan ha slängt opp alla bilder från resan på facebook, utan att fråga mig. jag visste väl svaret på den frågan nästan innan jag hann ställa den till mig själv. så ett sms slängs iväg när jag vittnar min fula bak på kort som jag inte ens visste hon hade tagit. och flera liknande bilder. kul. hon svarar inte på smset så efter kanske 10 min är jag inloggad på hennes nyllebok och tar bort bilderna på mig. för varför la hon inte opp liknande bilder på sig själv? jo för hon gillade dem inte. jag ville ju också få chansen att sortera.
så nu kommer jag lägga opp bilder på henne utan att hon har fått chansen att tycka till. inte för att ge igen utan mer jag tänker inte vänta.
isa säg till om jag ska ta bort någon.
mitt humör gick i botten.
fick ett sms av henne
"vad töntig du är! ist för att gå in på min facebook kunde du ju bara sagt till vilka du ville jag skulle ta bort!"
okej men jag är obekväm med att visa hela min kropp för hela nylleboken. jag vill inte dela med mig av hela livet. låt mig vara töntig i så fall.

sedan fortsatte dagenhelvetet med att jag skulle beställa kläder från junkyard och caliroots.
började runt 19.00 och nu för några minuter sedan gav jag opp caliroots. det kryper i kroppen på mig. varukorgen tömdes fyra gånger, och efter lika många timmar var jag glad att jag inte hade slängt mitt glas i golvet. jag stampade iväg till badrummet. där nere. för det är där, här, nere jag sover för tillfället.
fan.
min tandborste är där oppe. ok. men jag tar hannes, eller om det är dannes, skitsamma de har ju delat en hel sommar i alla fall, tandborste. skruvar av korken på tandkrämstuben. och den är tom.
fan
jag är lat, ok , lat, och trött. kan du bara låta mig vara, ditt högre jävla makt-as!

ja det är ungefär därför jag inte har uppdaterat om resan än. det får komma imorn.
slänger iaf opp lite bilder i OORDNING eftersom blogger rent ut sagt SUG-HE-HE-ER.

för övrigt ser sånthära så minimalistiskt och obetydelsefullt ut när det väl printas ned. tro mig. det har varit en jobbig kväll.

1 kommentar:

Carro sa...

Hej och välkommen till Telia support, du pratar med Carolina johansson, hur kan jag hjälpa dig..

(ditt blogginlägg)

Hmm okej.. det låter som att du behöver en carrodos.
Se till att du får det och återkom om problemet kvarstår.

PUSS!!