onsdag 2 april 2008

fucked up day nr 2

efter lunch gick jag till danne för att plugga matte. var kvar där till typ 16 då jag tänkte gå hem, men så var inte hannes hemma, så jag ringde isa. vi gick på stan och jag köpte opp alla pengar jag fick i måndags..
i alla fall, gick hemåt vid sju, ringde och bad hannes börja med maten. var ashungrig. kom hem, hannes började steka. och strömmen gick. bara i våran lägenhet dock, och hos en tjej två våningar under. (?) "okey".
ingen av säkringarna hade gått hos oss=vi ringde fastighetsskötaren. "gå ned i källaren och kolla om någon av säkringarna där nere har gått. eeh skåpet är låst men bryt opp det med en skruvmejsel, det är ändå så många som har gjort det förut.."
så vi gjorde det. och en av säkringarna hade gått och var asvarm, vi tog bort den och hela bottenplattan var bränd och hade fallit bort. vi ringde till fastighetsskötaren igen som sa att han var på väg. så när han kom så sa han "åh fan" och började peta med skruvmejseln in i själva hålet för att peta ut det trasiga porslinet som låg där inne. så small det till och blixtrade. jag kissade nästan på mig. han ba "oj då heh.." och fortsatte. och det fortsatte att blixtra. "jag måste ut och ringa ett samtal" sade jag och sprang asskraj därifrån, ringde pappa och förklarade varför jag kallade mannen där inne dum. kom in, sedan sa han ba "ah jag får göra en provisorisk lösning" och satte dit någon grej.. sedan funkade strömmen igen.

ja det är jag och hannes som har otur med den här lägenheten. bra att vi flyttar hem på fredag..

1 kommentar:

Lovisa sa...

Fy fasen, han kan ju inte va klar i huvet? Pilla med en skruvmejsel. Shit asså, inte så jäkla bra kanske... pappa fick en jäkla stöt en gång hemma när han pilla med fel grejer...