lördag 20 februari 2010

10.20

som jag sa till min granne igår så har det här med helg tappat betydelsen helt för oss. jag tror att jag jobbat varje helg sedan november. sen är man ledig någon dag i veckan sådär, kanske två. det tär på en faktiskt. särskilt att vi lever som två olika säsongsliv där vi för det mesta går om varandra.

idag fyller mamma 50 och för fem dagar sedan fyllde pappa 55. vi har tänkt att ge dem en resa, till geneve och montreux. eller så får de välja en weekend någonstans. jag har tänkt på dessa födelsedagar i flera år och planerat att det ska vara speciellt för dem och jag skulle köpa blommor osv. men nu är jag 80 mil ifrån dem, och har inte ens beställt ett blombud. jag skäms! när säsongens värsta tider är över ska jag åka hem på semester och skämma bort dem.

imorn fyller hannes och malin år. och elvira, jag har inte glömt att du fyllde den 15de! jag och anna fyller om en vecka och en dag. eller hon den 29de egentligen men vi ska fira ihop. jag tror jag ska köpa en sushi till malin, för jag råkade äta opp den sista när hon ville ha häromdagen. inte visste väl jag det.. i alla fall så åt jag sushi till frukost och sen till kvällsmat på raw med helene och gänget i förrgår och så åt jag det till lunch igår. mmman vad gott! bästa var på raw, där det kom in en gigantisk "tallrik" på ca. en meter i diameter full med sushi. och bläckfisksalladen... sweet potato!

sen var det pengabrorsan samma kväll. mycket ting som sker här oppe. alltid finns det nånting att göra och tiden står inte direkt still. halva säsongen har gått och jag hoppas fortfarande på att christer och niklas stannar i sommar med. annars tror jag de flesta av de bästa här oppe bor här året runt. jag trivs, men jag längtar samtidigt efter en "normal" vardag där jag och hannes hinner ses. och självklart längtar endel av mig hem.

later

1 kommentar:

carro sa...

Nu tycker jag att det är lite klent med uppdateringar här. :P KOM IGEN MATILDA <3