onsdag 18 juni 2008

wtai - done, arvika nästa?!

i lördags åkte jag, hannes, john, tina, jocke och abbe till stockholm och kastades direkt in i ösregnet och johnossi.
"den här låten handlar om en vän till oss som sitter på kåken. det tycker vi är coolt. han heter bobby."
tycker det är jävla kul av hannes att vara rädd för att jag ska tycka att han har "snott" johnossi från mig, bara för att jag lyssnade på dem först och han har förälskat sig i dem nu. hehe.


dagen fortsatte med sahara hotnights som inte ens är värda att nämna ett ord om. därefter gick vi till bilen och tog oss en liten jävel medan vi väntade på bättre tider med bättre band. sedan kom det, along with hellacopters. värt, värt, värt. de körde typ alla härliga svänga-på-rumpan-till-takten-hits och nog var jag på g och svängde med. killen bredvid mig också, ett riktigt hellacoptersfan, typ runt 35-40, med jeansvästen och kepsen och hela kitet. schysst.
sedan var det dags att ta plats för qotsa, vi hängde äckligt nära de som går under namnet "vi som bara kan texten till go with the flow och no one knows". homme kom in, var likblek, svettig och ögonen kollade liksom in i en tegelvägg ett stycke meter framför han. "ovanligt" tänkte jag, men han förklarade det senare med att han "had the fucking flu". ok.

han hade attityden kvar, den gamle räven, och de gjorde mig besvikna även denna gång när de inte spelade varken mexicola eller regular john. eller avon heller för den delen. sux.


foo fighters up next. ja de akustiska låtarna är förbannat bra. men resten vet jag inte vad jag ska säga om, jag blir alltid lika besviken över de fartfyllda. dåligt, grohl, men underhållning - ja okey.
det var i alla fall underbart när de spelade my hero och everlong. åh. jag ryser vid tanken på det.


tack för en trevlig dag, kväll och natt hörrni. bra häng dessutom, jag tycker om hannes kompisar.

i alla fall, igår började jag och luv att fundera på arvika. vi och gabbe vill dit, men vi behöver fler pers och bilar. komigen.
the go! team och kooks är väl höjdpunkterna där, om inte fler. hellacopters också. slayer vore kul att se. death cab for cutie har ju två bra låtar. ja ni hajar. komigenkomigen.
kul att bilder alltid jävlas när man ska lägga opp dem. skiter i vissa. kolla
också, den bilden och framåt. johns.
later.

Inga kommentarer: