måndag 24 augusti 2009

vad har hänt?

jo;
vi har börjat samla nötter till vintern som hannes kallar det.
har nästan alla möbler osv nu.
mamma har varit asbra och samlat köksgrejer och dyl. i flera år, så vi behövde nästan inte köpa nånting. morfar har ju ett antal skruvar och verktyg som han delade med sig av med glädje.
jag hade en gammal byrå som är skitful som jag målade om och bytte knoppar på och voila så blev han rätt-okej-snygg. egentligen är jag apnöjd och tycker den är finast i världen men jag vill inte skryta.

jag var på upprop på komvux idag. ganska meningslöst eftersom jag inte ska läsa några kurser där. låter komplicerat men det är det inte. ska läsa fysik b, kemi a, matte d och matte e på distans, mest för att ha nånting att göra. har redan läst kurserna och fått bra betyg men jag är ju gert petterssons dotter, och föddes alltså med mottot "det som kan bli bättre ska bli bättre, oavsett om det redan är bra". en gnista ironi i det hela, men det är väl så det ser ut utifrån kanske. "perfektionism" som egentligen bara beror på rastlöshet.
det ligger i generna.

i helgen var vi i finspång där även hannes bröder befann sig. jonathan har nu kommit hem från bergen, välkommen, och martin och helena hade lilla turid med sig som precis lärt sig lyfta sitt eget huvud. bebisar är mysiga.

nu ska jag fortsätta packa flyttkartonger. hannes ligger under bilen. vilket jävla kap alltså, skutantutan. måste bara finjusteras lite..

på tisdag, alltså om åtta dagar, bär det av mot undersåker. ÅH VAD JAG LÄNGTAR.

Inga kommentarer: